• 509 341 605 lub 572 338 834
  • biuro@intechjms.pl
Moje Zapytanie Ofertowe
toggle menu
toggle menu

Ogrzewanie kabin lakierniczych – Ekonomiczna kabina lakiernicza

Udostępnij

W naszym klimacie przez większość miesięcy trwa sezon grzewczy. Niezależnie od branży, każdy zakład lakierniczy musi dostarczyć ciepło do kabiny lakierniczej. Istnieje kilka możliwości na ogrzewanie kabin lakierniczych.

Piec nadmuchowy z palnikiem na olej opałowy

Najczęściej klienci kojarzą palniki na olej opałowy jako podstawowe źródło ciepła w kabinie lakierniczej. Przyzwyczajenie to wzięło się z branży lakiernictwa samochodowego, gdzie ten system ogrzewania jest zwykle używany. Wielu dostawców kabin lakierniczych proponuje każdemu klientowi rozwiązania tylko z wykorzystaniem pieców nadmuchowych zasilanych olejem opałowym, jednakże zwykle jest to spory błąd.

Zdecydowaną zaletą tego rozwiązania jest mobilność kabiny – nie trzeba się podłączać pod inne media cieplne. Oznacza to spore udogodnienie dla osób wynajmujących swoje hale produkcyjne, ponieważ nie są zmuszane do rozbudowy instalacji grzewczej wynajmującego.

Rozwiązanie to niestety jest mało ekonomiczne. Kabiny lakiernicze do mebli, tworzyw, czy też wszelkich procesów produkcyjnych o ciągłym charakterze (jedno, dwu lub trójzmianowych) niezwykle rzadko są ogrzewane w ten sposób, ponieważ koszt ogrzewania byłby zbyt wysoki, nawet w sytuacji gdy kabina lakiernicza jest zaopatrzona w rekuperator.

 

Ogrzewanie kabin lakierniczych z centrali nawiewnej z wymiennikiem wodnym

Drugim sposobem jest użycie wymiennika wodnego – nagrzewnicy wodnej. Rozwiązanie to możemy spotkać w większości lakierni meblowych. Jest bardzo ekonomiczne ze względu na niższą cenę węgla czy brykietu od oleju opałowego.

Do nagrzewnicy wodnej należy podłączyć instalację centralnego ogrzewania. Przy mocnym nakładzie prac zdecydowanie polecam rekuperację.

 

Ogrzewanie kabin lakierniczych piecem nadmuchowym z palnikiem gazowym

Ostatnim sposobem jest użycie pieca nadmuchowego na gaz. Rozwiązanie to jest często wybierane przez naszych klientów w kabinach lakierniczych, ponieważ jest to podobnie jak wariant z nagrzewnicą wodną, dość ekonomiczny sposób. Dodatkową korzyścią jest wygoda. Nie ma tu konieczności palenia w kotłowni, ani ciągnięcia przez zakład węża do tankowania zbiornika na olej opałowy. Jedyny problem to relatywnie duży koszt przyłącza gazowego.

Czasami klienci pytają mnie również o nagrzewnice elektryczne. Ze względu na duże podmiany powietrza w lakierni, rozwiązanie to jest wybitnie nieekonomiczne. Nie polecam tego rozwiązania żadnej z branż.

Niezależnie od wyboru medium grzewczego należy rozważyć opcje dołożenia rekuperatora. Pozwala on na zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło w kabinie lakierniczej. Rekuperacja odbywa się na zasadzie przekazu energii cieplnej z ciepłego powietrza wyrzucanego przez odciąg lakierniczy do czystego powietrza czerpanego z zewnątrz. Powietrze nie miesza się ze sobą, a energia cieplna zostaje przekazana mechanicznie poprzez aluminiowe lamele z których wykonany jest rekuperator.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu każdych z powyższych systemów grzewczych. Pomagamy również naszym klientom dokonać wyboru medium grzewczego. Jako doradcy możemy wykonać stymulacje kosztów uruchomienia i eksploatacji oraz podać przybliżony czas zwrotu z inwestycji. W końcu lakiernie i inne nasze produkty powstają między innymi po to, by podnieść dochodowość działów produkcji naszych klientów.

Mówiąc wprost „mają na siebie zarabiać” 🙂

Dziękuję za przeczytanie artykułu i bardzo proszę o podzielenie się opinią na ten temat.

 

Zapraszam również do kontaktu telefonicznego i mailowego:

Mój nr tel: 509 341 605

email: intechjms@vp.pl

Pozdrawiam

Jakub Szewczyk

 

Udostępnij